„Kettő az egyben”
…a Malom-gáti gnózis mintha a fölművelés korai szakaszának emlékműve volna, rajta a felszántott, átforgatott földtáblák két téglalapalakban elegyengetett papírmassza segítségével idéződnek meg. A három királyok útja pedig egy felületi ritmusokkal tagolt különleges tárgykollázs, amely a cím miatt rejtelmes, nehezen megfejthető térképként tűnik elénk. Izgalmasak Fátyol sziklaszerű felületre készült, mitikus alakokat idéző munkái is, mint amilyen az Ádám és Éva, illetve az emberi teremtődést másképp megközelítő Öntőforma. Több helyen feltűnik a művész egyik legkedveltebb motívuma, a kariatida is, amely az ókori görög építészetben volt használatos női alakot idéző oszlopként, itt pedig az embert mint a világ tartóelemét szimbolizálja.
A Fölöttes én című munkán egy vörös cérnaszál kapcsolódik ehhez a jellegzetes figurához, s a mű így az emberi élet fonalát szövő és annak lezárulásáról döntő moirák mítoszát is játékba hozza. A címében a hindu tradícióra építő Három csakrapont két kariatidájának hálózatra kapcsoltsága az individuumok nagyobb egészhez kötődését jelzi, a Rekviem egy növényért című munkán pedig a természetért való felelősségünk jelölőivé válnak a gyűrt papír által jelképezett növénycsírát övező alakok…
„Kettő az egyben” – kettős kiállítás Kányási Holb Margittal
2016 Debrecen Sesztina Galéria